Scrum
Scrum on iteratiivinen viitekehys, jossa on kolme roolia (Product Owner, ScrumMaster ja kehitystiimi), neljä tapahtumaa (Sprint Planning, Daily Scrum, Sprint Review ja Sprint Retrospective) ja kolme dokumenttia, artifactia (Product Backlog, Sprint Backlog ja Sprint Burn Down Chart). Scrumissa toiminta jaetaan alle kuukauden mittaisiin iteraatioihin. Näistä ajallisesti rajoitetuista jaksoista käytetään nimitystä "sprint." Sprintit seuraavat toisiaan ilman taukoja eikä sprintin sovittua aikaa saa koskaan ylittää. Sprintissä tiimi kehittää tuotelaajennoksia, jotka ovat heti asiakkaan käytettävissä. Vaatimusmäärittelyn sijaan Scrumissa on maali tai maaleja, joita lähestytään pienin askelin (tutki ja mukauta, inspect and adapt). Näin tuote ei välttämättä täytä alkuperäisiä vaatimuksia, mutta se täyttää alkuperäisen tavoitteen. Scrum yrittää tuoda läpinäkyvyyttä ohjelmistotuotantoprosessiin niin, että nähdään heti, missä ollaan ja mitkä ovat haasteet.